luni, 27 iunie 2011

Despre licenţă. On demand :)

Nu ştiu dacă este la fel la toate facultăţile (eu am terminat Litere), dar cel mai bine e să nu ştiţi : ). Serios. Nu vă gândiţi că din comisie face parte x, că y a luat nu-ştiu-ce notă, că z a spus ... Ascultaţi (dacă vreţi) comentariile celor care ies, dar nu le credeţi, nu uitaţi că voi nu sunteţi ei.

Bineînţeles, e bine să ştiţi ce vreţi să spuneţi. Dar nu pe dinafară. Şi aici intervine prezentarea, de obicei în PowerPoint. Probabil vi s-a spus de n ori: o prezentare înseamnă câteva slide-uri cu cuvintele cheie sau 2-3 propoziţii scurte pe care le dezvoltaţi. Nu scrieţi romane, nu citiţi de pe slide-uri. E greu de urmărit, plictisitor, nu vă va aduce puncte în plus, probabil nici satisfacţie. Caut un exemplu (tocmai am constatat că am avut şi probabil încă mai am cea mai tâmpită tunsoare din toată universitatea, o dovadă în plus că nu contează atât de mult cum arăţi, ci ce ştii, poţi şi vrei să înveţi să faci : ) şi-l încarc, sper să vă ajute să vă faceţi o idee.
Găsit! Începe cu slide-ul albastru. Ideal e să nu aveţi fundal (prea) colorat, s-ar putea să nu se vadă textul. Iar o imagine valorează de multe ori cât o mie de cuvinte.

Photobucket

Încercaţi să vă uitaţi la profi chiar dacă vedeţi prin ei, până şi cei mai "fioroşi" vă vor zâmbi.

E perfect normal să aveţi emoţii, să vă înroşiţi, să răguşiţi (nu strică o sticlă cu apă), să uitaţi ce vreţi să spuneţi (cu o prezentare în spate, treceţi repede peste). Aveam cămaşa încheiată aiurea, mi-a şi spus Paula (?) pe hol, dar eu nuuuuuu!, ştiam că stă bine, am intrat, bună ziua-bună ziua, ce-ai făcut cu cămaşa?! M-am înroşit, m-am chinuit să o închei cum trebuie, n-am reuşit, mi-a spus las-o! Mi-au mai termurat mâinile până am băgat CD-ul pe care aveam prezentarea şi ... gata. Am vorbit : ).
Nu ştiu cât a durat susţinerea, poate 5 minute, poate mai puţin. Sau un pic mai mult? Nu prea contează, pentru că timpul trece altfel. Ştiţi voi, vacanţele trec repede, semestrul nu prea, iar cursul cu nu-ştiu-care nuuuuuu seeeee maaaaaaaaaiiiiiiii teeeeeeeermiiiiiiiiiiiinăăă!
Baftă! Şi nu luaţi totul atât de serios : )

Niciun comentariu: